Επιχειρείν

Κινδυνεύουν με διαγραφή δεκάδες χιλιάδες εταιρείες

Σήμερα η τελευταία ημέρα καταβολής του ετήσιου τέλους εταιρειών

Η σημερινή είναι η τελευταία ημέρα για την καταβολή του ετήσιου τέλους εταιρειών για το 2019, με όσες εταιρείες δεν συμμορφωθούν να φλερτάρουν με τον κίνδυνο διαγραφής τους από το Μητρώο του Εφόρου Εταιρειών και Επίσημου Παραλήπτη. Οι εργοδοτικές οργανώσεις, με εγκυκλίους που απέστειλαν προς τα μέλη τους, τους καλούν να συμμορφωθούν και να καταβάλουν το ετήσιο τέλος, το οποίο ανέρχεται στα €350 ανά εταιρεία και πρέπει να πληρωθεί το αργότερον μέχρι τις 30 Ιουνίου 2019. Σύμφωνα με τον Έφορο Εταιρειών, Σπύρο Κόκκινο, που μίλησε στη «Σ», σε περίπτωση που μια εταιρεία δεν προχωρήσει σε πληρωμή του τέλους μέχρι την πιο πάνω ημερομηνία, τότε επιβάλλεται ποινή 10%, εάν η πληρωμή γίνει 2 μήνες από την ημερομηνία λήξης και εάν η πληρωμή γίνει μέχρι 5 μήνες από την ημερομηνία λήξης, επιβάλλεται πρόσθετη ποινή 30%. «Εκτός από τα πιο πάνω, σε περίπτωση μη πληρωμής σας, το Τμήμα του Εφόρου Εταιρειών μπορεί να προχωρήσει στη διαγραφή εταιρειών από το μητρώο του σύμφωνα με τις διατάξεις της σχετικής νομοθεσίας», ανέφερε. Η πληρωμή του τέλους, να σημειωθεί, μπορεί να γίνει στην ιστοσελίδα της JCC Smart (www.jccsmart.com) ή στα ταμεία του Εφόρου.

Ποιοι τυγχάνουν εξαίρεσης

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν εξαιρούνται της υποχρέωσης καταβολής του Ετήσιου Τέλους, εταιρείες ή συγκροτήματα που είναι αδρανή. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, εξαίρεσης τυγχάνουν εταιρείες οι οποίες είχαν εγγραφεί πριν από τις 14 Αυγούστου 1974 και είχαν την έδρα τους ή τον τόπο διεξαγωγής των εργασιών τους ή ολόκληρη την περιουσία τους σε κατεχόμενη ή απροσπέλαστη περιοχή και δεν δραστηριοποιούνται πλέον και/ή δεν διαθέτουν οποιοδήποτε άλλο περιουσιακό στοιχείο παρά μόνο τα περιουσιακά στοιχεία που βρίσκονται στις μη ελεγχόμενες περιοχές της Δημοκρατίας (άρθρο 391 Α του περί Εταιρειών Νόμου Κεφ. 113).

Ο Έφορος δύναται να διαγράψει μη υφιστάμενη εταιρεία από το μητρώο, επίσης, όταν:

- Έχει εύλογη αιτία να πιστεύει ότι εταιρεία δεν διεξάγει εργασία ή δεν λειτουργεί, δύναται να αποστείλει στην εταιρεία με το ταχυδρομείο επιστολή για εξακρίβωση κατά πόσον η εταιρεία διεξάγει εργασία ή είναι σε λειτουργία.

- Αν δεν πάρει οποιαδήποτε απάντηση μέσα σε ένα μήνα από την αποστολή της επιστολής, αυτός μέσα σε δεκατέσσερεις ημέρες μετά την πάροδο της περιόδου ενός μηνός αποστέλλει ταχυδρομικώς προς την εταιρεία συστημένη επιστολή που να αναφέρεται στην πρώτη και να δηλώνει ότι δεν λήφθηκε καμιά απάντηση σε αυτή, και ότι αν μέσα σε ένα μήνα δεν ληφθεί απάντηση στη δεύτερη επιστολή από την ημερομηνία αυτής, θα δημοσιευθεί ειδοποίηση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 365A με σκοπό να διαγραφεί η επωνυμία της εταιρείας από το μητρώο εγγραφής.

- Κατόπιν αίτησης των συμβούλων της η οποία παραδίδεται στον έφορο εταιρειών στον καθορισμένο τύπο και νοουμένου ότι η εταιρεία έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της οι οποίες προκύπτουν από το Νόμο·

- Σε περίπτωση παράλειψης καταβολής από την εταιρεία του ετήσιου τέλους που προβλέπεται στο άρθρο 391 για περίοδο ενός έτους, από την ημερομηνία που αυτό κατέστη πληρωτέο.

81 χιλιάδες εταιρείες αδρανείς

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπολογίζεται ότι σήμερα υπάρχουν περίπου 81 χιλιάδες εταιρείες οι οποίες εμφανίζονται αδρανείς στα μητρώα των κρατικών υπηρεσιών. Πρόκειται στην ουσία για ανενεργές εταιρείες για πολλά χρόνια με εξαφανισμένους διευθυντές και γραμματείς, ενώ οι πλείστες των περιπτώσεων αφορούν παλαιές υποθέσεις ή εταιρείες που συστάθηκαν για κάποιο λόγο και από τότε έμειναν ανενεργές. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι εταιρείες αυτές είχαν ξένους μετόχους, οι οποίοι εξαφανίστηκαν και δεν έδωσαν έκτοτε σημεία ζωής.

Ενστάσεις από πιστωτές

Με βάση στοιχεία που έδωσε στη «Σ» η κ. Μαρία Μαρκίδου, Α Εξεταστής στον Έφορο Εταιρειών, μέχρι στιγμής προχώρησαν σε διαγραφή 10.540 εταιρειών, ενώ για άλλες 70 χιλιάδες περίπου εταιρείες, που δεν είχαν καταβάλει το ετήσιο τέλος, έχουν συμμορφωθεί, είτε υποβλήθηκαν ενστάσεις από τους πιστωτές τους. «Οι συγκεκριμένες διαγραφές έγιναν στις 16 Μαΐου του 2018», διευκρίνισε.

Η εμπλοκή του Τμήματος Φορολογίας

Στο συγκεκριμένο θέμα έχει εμπλοκή και το Τμήμα Φορολογίας, καθώς έχει διαπιστωθεί έπειτα από έρευνα που διενεργήθηκε ότι αρκετές από αυτές τις εταιρείες έχουν διάφορες εκκρεμότητες, όπως η μη υποβολή Δηλώσεων Εισοδήματος ή/και Δηλώσεων ΦΠΑ, οφειλές άμεσης ή/και έμμεσης φορολογίας, με αποτέλεσμα το Τμήμα να αδυνατεί να δώσει τη συγκατάθεσή του στην ολοκλήρωση της διαδικασίας για τη διαγραφή τους.

Για τον σκοπό αυτό ο Έφορος Φορολογίας Γιάννης Τσαγκάρης με εγκύκλιό του πριν από τρεις περίπου μήνες προς τους διάφορους παρόχους υπηρεσιών (δικηγόρους και λογιστές), ζήτησε όπως επαναξιολογήσουν τα στοιχεία των πελατών τους. Μέχρι στιγμής έλαβαν πέραν των 10 χιλιάδων απαντήσεων και επεξεργάζονται αυτά τα στοιχεία, ώστε να μπορούν να ανάψουν το πράσινο φως στον Έφορο Εταιρειών για διαγραφή των συγκεκριμένων εταιρειών.